Wat is de persoonlijkheid
van jouw bedrijf?

Doe de test om erachter te komen welk archetype het beste past bij jouw brand, zodat je vanuit de kern kan verbinden met jouw klanten.

Stories

shape blue 02
shape blue 01

Welkom bij de Blog

Stories

shape blue 02
shape blue 01

Welkom bij de Blog

Deze 4 bouwstenen vormen de basis van een sterk merk

je hebt een why en niet meer dan dat Liesbeth Gouda

En ontdek ook hoe het kennen van jouw brand-archetype daarbij kan helpen.

Liesbeth geeft  in deze podcastaflevering antwoord op de vraag hoe bouw je een sterk merk kunt bouwen? 
Er zijn vier basisregels die eenvoudig toe te passen zijn. Hier hoef je geen Coca Cola of Nike voor te zijn, maar ook als startende zzp’er kan je hiermee direct aan de slag.
 
  1. Zorg dat je onderscheidend bent. Dit is makkelijker dan je denkt: het onderscheidend vermogen zit namelijk al in jezelf. There’s only one YOU!
  2. Wees consistent en durft te herhalen. Zorg ervoor dat mensen je merk echt gaan herkenen. Mensen moeten 16x je boodschap zien voordat ze een besluit nemen om over te gaan tot een koop.
  3. Blijf relevant. Zorg dat je relevant bent voor jouw doelgroep door stevig vast te blijven houden aan je identiteit. Breng dat stuk naar voren waarmee je herkenbaar wilt zijn.
  4. Werk aan je geloofwaardigheid. Past jouw communicatie goed bij wat je daadwerkelijk doet? Je prijs, je uitingen, je bewijsvoering: het draagt allemaal bij aan een geloofwaardig aanbod.
Storytelling is hierin de sleutel tot succes en archetypes vormen hierin een prachtige basis.
 
Wat je kan helpen in het vertellen van het juiste verhaal, is het werken met archetypes. De archetypes vinden zijn oorsprong in de psychoanalyse, waar Carl Jung dit gebruikte om mensen in contact te brengen met hun basisbehoeften, -waarden en -drijfveren. Inmiddels is het helemaal omarmd in de marketing en wordt het gebruikt om bij te dragen aan een sterke merkidentiteit.
 
Weet je nog niet welk archetype bij jouw merk past, op onze site staat een gratis test, waarin je in 9 vragen kunt ontdekken welk archetype het beste bij jou en je doelgroep past!
 
Wanneer je je archetype kent, kun je hier je boodschap op aanpassen, in taal, kleur en vorm!
 
 

Ontdek het archetype wat het beste bij jouw brand past!

Wil jij ook meer vanuit jouw brand-archetype gaan werken en ben je benieuwd welke nou het beste bij jouw merk past? Doe dan onze archetypetest en ontdek in slechts 9 vragen welke het is.

Deel dit artikel via:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Iris en Liesbeth - Founders

hey Hallo!

Wij zijn Liesbeth en Iris,

en we staan erom bekend dat we altijd tips kunnen geven over de meest uiteenlopende onderwerpen. Daarom besloten we ze te gaan delen via deze blog. 

Voor ons geldt dat inspiratie via mega uiteenlopende wegen tot ons kan komen. Dat kan komen in de vorm van een podcast, boek of een lezing. Maar ook in de vorm van een inzicht, lifehack of tool. Het helpt ons allemaal te floreren en zo ons beste leven te leiden. Elke dag!

Dit vind je misschien Ook leuk: