En ontdek ook hoe het kennen van jouw brand-archetype daarbij kan helpen.
Liesbeth geeft in deze podcastaflevering antwoord op de vraag hoe bouw je een sterk merk kunt bouwen?
Er zijn vier basisregels die eenvoudig toe te passen zijn. Hier hoef je geen Coca Cola of Nike voor te zijn, maar ook als startende zzp’er kan je hiermee direct aan de slag.
-
Zorg dat je onderscheidend bent. Dit is makkelijker dan je denkt: het onderscheidend vermogen zit namelijk al in jezelf. There’s only one YOU!
-
Wees consistent en durft te herhalen. Zorg ervoor dat mensen je merk echt gaan herkenen. Mensen moeten 16x je boodschap zien voordat ze een besluit nemen om over te gaan tot een koop.
-
Blijf relevant. Zorg dat je relevant bent voor jouw doelgroep door stevig vast te blijven houden aan je identiteit. Breng dat stuk naar voren waarmee je herkenbaar wilt zijn.
-
Werk aan je geloofwaardigheid. Past jouw communicatie goed bij wat je daadwerkelijk doet? Je prijs, je uitingen, je bewijsvoering: het draagt allemaal bij aan een geloofwaardig aanbod.
Storytelling is hierin de sleutel tot succes en archetypes vormen hierin een prachtige basis.
Wat je kan helpen in het vertellen van het juiste verhaal, is het werken met archetypes. De archetypes vinden zijn oorsprong in de psychoanalyse, waar Carl Jung dit gebruikte om mensen in contact te brengen met hun basisbehoeften, -waarden en -drijfveren. Inmiddels is het helemaal omarmd in de marketing en wordt het gebruikt om bij te dragen aan een sterke merkidentiteit.
Weet je nog niet welk archetype bij jouw merk past, op onze site staat een gratis test, waarin je in 9 vragen kunt ontdekken welk archetype het beste bij jou en je doelgroep past!
Wanneer je je archetype kent, kun je hier je boodschap op aanpassen, in taal, kleur en vorm!
Ontdek het archetype wat het beste bij jouw brand past!
Wil jij ook meer vanuit jouw brand-archetype gaan werken en ben je benieuwd welke nou het beste bij jouw merk past? Doe dan onze archetypetest en ontdek in slechts 9 vragen welke het is.